Waldemar Żyszkiewicz Waldemar Żyszkiewicz
207
BLOG

Rock moralisty

Waldemar Żyszkiewicz Waldemar Żyszkiewicz Kultura Obserwuj notkę 12

 

Nie mówcie mi że jestem mistyk

wiem że człowieka ma ubywać

i gdy mi chodzi o cokolwiek

i gdy mi o cokolwiek chodzi

to żeby się nie niszczył człowiek

to żeby człowiek się nie niszczył

– jedynie zużywał

 

Czy jestem na tyle przystojny by umrzeć?

Czy jestem dość przystojny aby żyć w pamięci?

 

Nie mówcie mi że jestem mistyk

spróbujcie na mym miejscu sami

gdy cichy staję tak przed wami

gdy tak przed wami staję czysty

zaśpiewać rocka moralisty

 

 

(pierwodruk w Nowym Wyrazie, nr 5 / 1975)

Nagroda czasopisma „Poetry&Paratheatre” w Dziedzinie Sztuki za Rok 2015 Kategoria - Poezja

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura