Waldemar Żyszkiewicz Waldemar Żyszkiewicz
153
BLOG

Bowie: Oda na zakończenie

Waldemar Żyszkiewicz Waldemar Żyszkiewicz Kultura Obserwuj notkę 0

 

O wy barwy i kształty zapachy przestrzenie

– magmo wrażeń goszcząca we mnie

kaskadą jesteś i przypływem mozaiką

różnorodności jednak uporządkowaną

układasz się w całość w części

w odłamy w nieciągłość w chaos

o wy przedmioty zdarzenia osoby

strzępy rozmów widoki olśnienia

zachwyty i fantomy

 

I ty muzyko jedyna która sączysz się

nadzieją i rozpaczą wspomnieniem i wizją

w dziedziny dokonanego i w przepełnione

pustką teraz – za stary jestem

na rock’n’rolla zbyt młody by umrzeć

o hunky dory impetem jesteś i nostalgią

moim prawdziwie ukochanym romantycznym

śpiewem

                oto wkrada się w ciebie

szelest przerasta w szum już słyszę

gwar tupot ożywione głosy przenikają

chłód lata drewniane belki prawie skrzypią

wkraczają nieme postaci które przemawiają

odpowiadam lecz mijają mnie bezgłośnie

by zaraz zniknąć w żywiole pachnącego pyłu

we wdzięcznej niepamięci – dzień

kłoni się ku zachodowi ciągnie ze wschodu

noc jej mroki rozjaśnia płomień co jak

pragnienie trawi moje trzewia 

 

I tylko ty niezapomniany smaku

soków owocowych sunkist jesteś słońcem w klatce

twoją trumną jest regularny czworościan

ale nawet uwięzione słońce jest życiodajne

wąską strużką sztucznej słomki przenikasz

do mojej piersi do klatki w której miarowo

trzepocze serce moje jedyne nieustabilizowane

gwałtowne niepewne zachłyśnięte życie

 

(1983)

Zobacz galerię zdjęć:

Nagroda czasopisma „Poetry&Paratheatre” w Dziedzinie Sztuki za Rok 2015 Kategoria - Poezja

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura